mandag 1. desember 2014

Før det braker løs

Norge er Schengens yttergrense, er det derfor jeg må vise passet to ganger? Forlater jeg nå Schengen-området? Dette er spennende og morsomt. Skulle ønske noen hadde vært med, men neste gang reiser jeg ikke alene! Da blir vi mange!

Litt pussig er det at jeg skal treffe folk som jeg kun kjenner fra nettet....er det ikke sånt man skal være forsiktig med...? ....og her er gamla på vei til Istanbul...!

Fikk vekslet til Tyrkiske lire på Gardermoen...en bekymring mindre!

I Istanbul sto hele gjengen og ventet på meg. Jeg var den siste som kom, men hadde reist lengst, men brukt kortest tid....Takket være SAS sin direkte rute.  Vi kjørte et par timer med buss. I Tyrkia bor det mange mennesker, 70 millioner. Så vi kjørte gjennom tettbygd strøk i 2 timer! Hotellet er veldig bra. Svømmebasseng og fitnessrom i første etasje.

I morgen braker det løs og det aner meg at vi i Norge er blant de som har færrest som fullfører videregående skole i denne gruppen....så langt vet jeg at på Kypros dropper ingen ut i noen særlig grad. I England er det en del, men ikke mer enn 12% så med våre 70 % som fullfører ligger vi litt dårlig an.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar